Artikelen

Afdrukken

Gespecialiseerd in de branches: schoonmaakbedrijven, catering, groenvoorziening en beveiliging.

Wat betekent FM assist voor u als facilitair aanbieder?

  • Analyse van de bedrijfsprocessen
    (lever ik diensten waar de klant tevreden mee is en doe ik dit wel efficiënt?)
  • Verbeterplannen opstellen
    (wat kan er verbeterd worden zodat er voldoende rendement en waarde voor de organisatie wordt gecreëerd oftewel; hoe maak ik mijn organisatie lean & mean?)
  • Begeleiden / implementeren verander-, en verbetertrajecten
    (welke veranderingen dienen we door te voeren, hoe gaan we de nodige veranderingen doorvoeren en wie kan dit het beste doen?)
  • Sparringpartner management en/of directie
    (wie kan mij een gedegen en onafhankelijk advies geven dan wel mijn plannen onbevooroordeeld toetsen?)
  • Begeleiden / coördineren van projecten zoals inkoop- en aanbestedingstrajecten, ziekteverzuimbeleid, opzetten salesstrategie, invoeren ISO/VCA e.d., ontwikkelen eigen calculatiesysteem, CRM beleid opzetten, eigen opleidingsprogramma opzetten, etc.
    (ons ontbreekt de kennis en/of tijd om belangrijke projecten te leiden en te implementeren. Wie kan ons hiermee helpen?)
  • Coaching managers / rayonleiders
    (hoe creëer ik draagkracht voor veranderingen of hoe voer ik veranderingen door?)
  • Training operationeel en tactisch
    (hoe zorg ik, blijvend, voor voldoende kennis bij mijn medewerkers? Eventueel in combinatie met opzetten eigen trainingscentrum)
  • Opzetten management informatie systeem (MIS)
    (hoe weet ik welke projecten en opdrachten rendement genereren en of we het goed doen?)
  • Het verkoopbaar en verkoopklaar maken van de organisatie
    (ik wil mijn bedrijf verkopen of overdragen, hoe maak ik mijn organisatie verkoopklaar en krijg ik de hoogste prijs?)
  • Professionaliseren verkooptraject, offertes, werkprogramma’s, werksystemen, logboek e.d.
    (klanten kiezen niet altijd voor mij omdat mijn presentatie niet voldoende vertrouwen geeft. Hoe kan ik dit verbeteren?)
  • Begeleiden en integreren overname
    (Ik wil een bedrijf overnemen maar hoe vind ik deze en hoe integreer ik deze in mijn organisatie?)
  • Troubleshooting
    (de zaken gaan erg slecht, wie kan me helpen het tij te keren?)
  • Interim-management
    (wie kan tijdelijk mijn organisatie leiden of een gewenste verandering doorvoeren?)

Uitgangspunten: deskundigheid, verlaging en bewaking van kosten, verhogen van omzet, onderscheidend vermogen van de organisatie, informatievoorziening, kwaliteit en continu verbeteren.

Doel; lean & mean organisatie waarbij de continuïteit wordt gewaarborgd door verhoging algehele efficiency en kwaliteit van de organisatie, oftewel sterk verbeteren rendement van de organisatie.

Zie ook Kernactiviteiten