Artikelen

Afdrukken

Gespecialiseerd in de branches: zakelijke beleggers, gebouweigenaren, investeringsmaatschappijen, woningbouwverenigingen en VVE’s

Wat betekent FM assist voor u als zakelijke verhuurder:

  • Facilitair beheer/coördinatie van (commercieel) vastgoed (totaal of deels)
    (ik wil geen omkijken hebben naar mijn vastgoed maar wil wel dat alles goed geregeld is. Wie kan mij ontzorgen?)
  • Contractbeheer facilitaire aanbieders
    (de kennis en/of tijd ontbreekt om de contracten goed te beheren en doorgronden. Wie kan ervoor zorgen dat ik up to date blijf, de juiste zaken heb afgesproken en krijg waarvoor ik betaal?)
  • Inkoopmanagement facilitaire diensten en overige services
    (ik wil de beste kwaliteit-prijs verhouding maar beschik niet over tijd/wil/kennis om dit te toetsen en te regelen. Wie zorgt ervoor dat ik de beste deals maak?)
  • Invoeren totaalpakket / ontzorgpakket huurders. Mogelijk bij grote verzamelgebouwen of meerdere gebouwen in regio. Alle mogelijke zaken kunnen voor huurders uit handen worden genomen tegen scherpe prijsstelling door bundeling van vraag en gezamenlijke inkoop
    (ik wil mijn huurders iets extra's kunnen bieden waardoor ze langer blijven en/of mijn panden sneller verhuurd worden. Wie kan mijn panden aantrekkelijker maken voor huurders?) (mogelijke services zijn: begeleiden nieuwe huurders, schoonmaak, catering, groenvoorziening, inkoop kantoorartikelen, vergaderfaciliteiten, kantoorinrichting, verhuizingen, verbouwingen etc.)
  • Invoeren en coördineren van één centraal facilitair meldpunt voor storingen, vragen, reserveringen etc.
    (mijn huurders willen één aanspreekpunt, ik wil of heb geen tijd en kennis hiervoor. Wie neemt dit voor mij uit handen?)
  • Coördineren en opleveren kantoorruimtes / te verhuren ruimtes voor nieuwe huurders, verhuurstyling
    (kaal en/of volledig ingericht/verhuis klaar. Te verhuren ruimtes moeten er aantrekkelijk uitzien, wie zorgt ervoor dat mijn panden snel weer verhuurd worden?)

Uitgangspunten: deskundigheid, bewaking kosten, tijd en kwaliteit, contractbeheer en – management.

Doel: tevreden huurders en daardoor langere verhuurperiodes / minder wisselingen en sneller verhuren van leegstaande ruimtes.

Zie ook Kernactiviteiten